Un dels pilars de l’autonomia  personal es el d’adquirir el repertori d’habilitats necessàries per desenvolupar la vida amb més autosuficiència .

Una de les accions més habituals que faran els nostres alumnes a  la vida adulta és la d’anar a comprar. És per aquest motiu que a l’escola els volem preparar i ajudar  a que puguin desenvolupar aquesta tasca amb l’autonomia necessària. Hi dediquem molt de temps.  Aprenem i practiquem vocabulari relacionat amb la compra . Ho facilitem amb l’ús de  programari informàtic amb l’ajuda dels ordinadors  . També   el context d’anar a comprar ens  permet tractar les quantitats, la moneda, el canvi i això fa possible que a la classe de mates jugarem a botiguers fent simulacres de compra.  La caducitat ens permet jugar en els temps passat, pressent i futur.

El primer que fem abans d’anar a comprar es detectar les necessitats de l’escola en quant a que cal comprar i la quantitat necessària . Després  caldrà fer una llista de la compra i organitzar-la segons botigues on anar ( supermercat, llibreria, ferreteria, farmàcia…). Haurem de preparar les bosses i el carret de la compra. A l’arribar a cada botiga decidir qui demanarà o buscarà el producte, qui pagarà i qui comprovarà si tenim tot l’encàrrec. Tothom farà la seva tasca i tornarem a l’escola.

A l’arribar a l’escola haurem d’ubicar cada producte al lloc corresponent : nevera, aula, secretaria , farmaciola , sala ordinadors, sala mestres…

Ara només farà falta desar les bosses i el carret de la compra i la setmana que ve tornarem a repetir.

Andreu Boixadé | Mestre Secundaria E