Els més petits de l’escola estem treballant l’hivern. Aquestes setmanes estem experimentant les seves característiques, portem més roba, ens posem la bufanda i els barrets de llana per anar al pati, fa vent, plou, hi ha dies que no surt el sol, no hi ha gairebé fulles als arbres, etc.

Nosaltres sempre intentem treballar el nostre entorn més proper a partir de les experimentacions, hem treballat amb cotó fluix, element molt semblant a la neu, amb arròs, que sembla els primers flocs que cauen quan neva, a més hem treballat els colors típics d’aquesta època de l’any, hem pintat amb pintures de color blau i blanc per crear uns flocs de neu per decorar la classe, vam fer uns guants amb cartolina, aquesta va ser pintada amb les mans dels nostres alumnes i decorada amb cotó fluix per simular la calidesa de la roba que portem, vam canviar la decoració dels nostres vidres, ja que tenim uns arbres fets per les mans dels nostres nens però van canviant segons l’estació, actualment són arbres amb neu. Aquesta setmana toca treballar els aliments típics de l’hivern com els pèsols, les nous, els cigrons…

Totes les activitats que presentem són una aventura per als nostres alumnes, són molt atractives per a ells perquè intentem ser molt sensorials i és per aquest motiu que tenim una gran participació i uns bons resultats.

Els nens exploren a través dels cinc sentits: gust, olfacte, vista, tacte i oïda. A través d’ells els nens comprenen les coses, posant d’exemple el tacte, aprenen si un objecte és dur, tou, viscos, sec, humit, etc. Aquestes experiències provoquen oportunitats d’aprenentatges. Els altres sentits són estimuladors i uns dels molts resultats que poden sorgir és el desenvolupament del llenguatge. Els nens gràcies a aquestes experiències poden comparar objectes i atribuir-hi característiques específiques. A través d’aquestes pràctiques els nens mouen i coneixen el seu cos per tant, facilita el desenvolupament cognitiu i motor.

Elisabet Jimenez | Tutora Escola Àuria