La classe de Fúcsia hem treballat les diferents parts del cos a través de les sensacions.

Els éssers humans tenim la necessitat d’experimentar amb l’entorn, per tal de conèixer més a fons tot allò que ens envolta i les sensacions són la principal font d’informació que tenim sobre el nostre entorn, tant intern (el mateix cos) com extern (el món que ens envolta). Mitjançant les sensacions al cervell arriba tota la informació que permet als individus orientar-se i vincular-se amb la realitat.

En les activitats que hem realitzat tenen un paper prioritari les Sensacions per contacte,  es a partir d´aquest contacte/tacte que podem reconèixer les mans o els peus.

El tacte, és el sentit que més se sol treballar, ja sigui perquè els nois i noies de l’aula tenen molta predisposició a tocar o bé perquè la major part d’activitats d’experimentació treballen el tacte. Quan es vol treballar el sentit del tacte es fa a través de les mans, no obstant la sensibilitat tàctil es troba repartida per tota la pell del cos. És a través de la nostra pell que les sensacions de, fred, aspre, suau,.. arriben al nostre cervell. Les possibilitats de comunicació a través del tacte, s’evidencien sobretot quan ens falta el sentit de la vista. Una abraçada, agafar la mà, tocar l’esquena,… són codis del tacte que ens comuniquen molt .

El fang i la pintura són els instruments que hem utilitzat per connectar els nois i noies al seu entorn intern (el seu propi cos) , durant varies sessions els Fúcsia han experimentat individualment deixant les empremtes de les seves mans i dels seus peus a sobre d’una cartolina o d’una lamina de fang a través de les sensacions del tacte i tota la informació que aquestes desprenen (fred, aspre, suau, etc…).

Joan Llorens

Tutor Aula Fúcsia

Escola Àuria