I, què és això del Kahoot, del quizizz?

Si hi ha un tipus d’eina digital que estigui de moda a les escoles, aquestes són les webs/apps que et permeten crear concursos de preguntes i respostes per a la classe. Per les seves característiques s’adapten a l’aula de la manera més activa i innovadora. La més coneguda, sens dubte, és Kahoot!!!, la primera que va aparèixer i que ha inundat les nostres aules els últims cursos, una eina transversal i multidisciplinar. El seu aspecte és molt atractiu i genera dinàmiques divertides a l’aula. N’existeixen d’altres i que des de l’escola utilitzem, quizizz, molt semblant a Kahoot que permet crear qüestionaris.

Està sent un referent a l’hora d’aplicar noves estratègies i recursos d’aprenentatge a través de la gamificació, es a dir,  assolir continguts i aprenentatges a través del joc. Sabem que els jocs s’han convertit en una part molt important de la nostra societat i els nostres alumnes des de fa uns anys estan molt acostumats a utilitzar noves eines de treball. Per tant, estan moooolt preparats per respondre a l’ús dels jocs en altres contextos i molt disposats a utilitzar els nous recursos educatius que els hi presentem.

La gamificació permet desenvolupar aspectes competencials que afavoreixen el desenvolupament integral dels alumnes. La incorporació del joc comporta:

  • Espontaneïtat, aprenen a acceptar canvis.
  • S’involucren en l’aprenentatge i aprenen  diferents continguts a través d’una experiència lúdica.
  • Obtenim feedback dels alumnes en temps real .
  • S’estimulen les emocions i sense emoció no hi ha aprenentatge.
  • Fomenten més riscos en l’aprenentatge.
  •  I repte constant. Així aconseguim sortir de la zona de confort forçant a que s’utilitzin al límit les competències per tal d’abordar els problemes.

Fem kahoots, quizizz…dels diferents àmbits del currículum i cada vegada que treballem amb aquestes eines educatives els alumnes en gaudeixen  de valent. Molt sovint em demanen per fer-ne. Els encanta!!!

Parlo de la gamificació  i deixo clar que el protagonista és l’alumnat i parlo de joc perquè és el motor que fa avançar per aconseguir augmentar la seva motivació.

FEM UN KAHOOT, FEM UN QUIZIZZ??? Som-hi!!!

Gemma Segarra Roch | Tutora TVA-2 (Transició a la Vida Adulta) Escola Àuria