És positiu que de tant en tant fem un parèntesi en el nostre dia a dia per dedicar-nos a reflexionar sobre la nostra pràctica educativa, amb l’objectiu de millorar-la. I ho fem de moltes maneres, des de participar en accions formatives fins a mantenir un intercanvi d’experiències amb altres professionals. És en aquest marc de reflexió i aprenentatge continu que periòdicament visitem altres centres o escoles; algunes són escoles generalistes, com la nostra, on es treballa amb una tipologia àmplia i diversa d’alumnat, i d’altres són centres especialitzats que acullen un perfil de població molt concret (Trastorn de l’espectre autista, paràlisi cerebral,…).

L’intercanvi sempre és enriquidor, fomenta les interrelacions personals, ens apropa a altres punts de vista i el que és molt important, permet copsar com es treballa als altres llocs, i comparar-ho amb la pròpia pràctica docent i terapèutica.f1

En aquest punt volem expressar la nostra satisfacció en constatar que la nostra manera de treballar està en sintonia amb allò que s’està fent en altres centres i escoles del sector d’arreu del territori i ens sentim a prop de les línies metodològiques aplicades fins i tot en centres especialitzats, malgrat que com hem dit la nostra escola atén un alumnat que presenta qualsevol tipus de discapacitat intel·lectual. Per dir-ho d’una manera senzilla i planera, estem al dia!

Això ha estat possible perquè les més de 4 dècades de trajectòria de la nostra escola ho han estat d’evolució i millora contínua. I això ens esperona a continuar dedicant temps i esforços a millorar la nostra feina en benefici dels nostres alumnes.

Volem senyalar també que en la nostra practica diària  compartir és gaudir i aprendre. La participació conjunta dels alumnes aportant cada un d’ells la seva singularitat en les activitats enriqueix a nivell personal i afavoreix l’aprenentatge.

Com deia un antic membre de l’escola “avancem, però avancem junts” és des d’aquesta perspectiva que potenciem totes aquelles activitats que ens permeten compartir i relacionar-nos. Aquesta és la petita reflexió que  hem pogut verificar en més d’una ocasió a l’escola.

dibuix-escola-auria