Aquest curs, l’aula de Primària C de l’Escola Àuria està formada per 8 alumnes d’entre 9 i 11 anys. És un grup cohesionat, amb moltes ganes d’aprendre i que s’entusiasma davant de qualsevol activitat proposada. Aquest és el tercer curs que sóc la tutora d’aquesta aula i això m’ha permès veure l’evolució i el canvi que han fet cadascun d’ells. Actualment ens trobem en un moment màgic perquè la majoria comencen a llegir i escriure, poc a poc van adquirint més autonomia, comencen a prendre les seves pròpies decisions i és en aquest moment quan t’adones que s’estan fent grans.

Quan vaig començar a treballar amb aquest grup tenia molt clar què volia prioritzar i quin havia de ser el meu paper dins l’aula. Des del principi vaig optar per treballar l’autonomia personal, la consciència emocional i la cohesió de grup. Personalment, considero que ara més que mai no s’han de deixar de treballar tots aquests aspectes. Comencem un nou curs d’una forma diferent i molt allunyada de la realitat que estàvem acostumats. Acollim a un alumnat que ha viscut un confinament sobtat, un alumnat força vulnerable als canvis, moltes vegades amb dificultats per entendre què està passant i que a molts d’ells el confinament els ha alterat conductualment.

No podem negar que aquesta tornada a l’escola ha estat completament marcada per la pandèmia. Després de dos mesos de curs, podem dir que els nostres alumnes ens estan donant una autèntica lliçó. En poc temps hem hagut de canviar les abraçades per les paraules boniques, els petons per les mirades sinceres i hem après que existeixen altres maneres de demostrar que continuem sent una “pinya” (abans quan algú cridava la paraula “pinya” ens fèiem una abraçada conjunta). Tot i així, les mascaretes, la distància social i la higiene constant no ens han impedit que fem allò que més ens agrada, aprendre junts.

Marta Capellades | Tutora de Primària C de l’Escola Àuria