Cada vegada amb més incidència, el coding o programació està present a les escoles. Aprendre a programar potencia el desenvolupament de la lògica o pensament computacional. Ajuda a tenir més capacitat de resoldre problemes i analitzant-los tot desgranant-los en petits passos i buscant solucions per abordar-los correctament.

Es treballa el pensament crític i creatiu tot aprenent a tolerar la frustració.

Ajuda a aprendre a preveure què pot passar en un futur després d’unes ordres donades (no sempre el futur previst o volgut), a ser perseverants i a no donar-nos per vençuts.

Molts adolescents passen hores i hores davant les pantalles i des de l’escola donem les eines perquè no sempre el temps destinat tingui un objectiu únicament lúdic. Podem gaudir tot aprenent i això és el que els alumnes de secundaria B fem cada divendres al matí.

Les sessions es divideixen en 2 parts ben diferenciades.

Primer de tot, practiquem la programació de manera vivencial. Triem un objectiu a assolir i entre tots aconseguim que un de nosaltres hi arribi. Per exemple, un company que ha d’anar de la taula a la pissarra o de l’aula a l’ascensor. Entre tots anem creant les odres i, poc a poc, aconseguim la tasca satisfactòriament.

Tot seguit, anem a buscar les tauletes a la biblioteca de l’escola. Cada un de nosaltres ha d’agafar la seva tauleta tot obrint l’armari amb molta cura i vigilant molt amb els carregadors. D’aquesta manera, treballem l’autonomia. A l’aula ens posem a treballar de valent, cada alumne va al seu ritme i per tant tots treballem apps i nivells diferents. Entre nosaltres ens ajudem, però les indicacions són ben clares: ajudar no vol dir fer. Finalment, toca desinfectar-les i anar-les a guardar. Cal que una a una les anem carregant i assegurar-nos de deixar-ho tot correcte pels companys que, posteriorment, gaudiran del material comú d’escola.

A SB ens encanten els reptes i aprendre coses noves! Animeu-vos a provar-ho.

Carla Jubert | Tutora de Secundària B