Un dels pilars de l’autonomia personal es el d’adquirir el repertori d’habilitats necessàries per desenvolupar la vida amb més autosuficiència .
Una de les accions més habituals que faran els nostres alumnes a la vida adulta és la d’anar a comprar. És per aquest motiu que a l’escola els volem preparar i ajudar a que puguin desenvolupar aquesta tasca amb l’autonomia necessària. Hi dediquem molt de temps. Aprenem i practiquem vocabulari relacionat amb la compra . Ho facilitem amb l’ús de programari informàtic amb l’ajuda dels ordinadors . També el context d’anar a comprar ens permet tractar les quantitats, la moneda, el canvi i això fa possible que a la classe de mates jugarem a botiguers fent simulacres de compra. La caducitat ens permet jugar en els temps passat, pressent i futur.
El primer que fem abans d’anar a comprar es detectar les necessitats de l’escola en quant a que cal comprar i la quantitat necessària . Després caldrà fer una llista de la compra i organitzar-la segons botigues on anar ( supermercat, llibreria, ferreteria, farmàcia…). Haurem de preparar les bosses i el carret de la compra. A l’arribar a cada botiga decidir qui demanarà o buscarà el producte, qui pagarà i qui comprovarà si tenim tot l’encàrrec. Tothom farà la seva tasca i tornarem a l’escola.
A l’arribar a l’escola haurem d’ubicar cada producte al lloc corresponent : nevera, aula, secretaria , farmaciola , sala ordinadors, sala mestres…
Ara només farà falta desar les bosses i el carret de la compra i la setmana que ve tornarem a repetir.
Andreu Boixadé | Mestre Secundaria E
Sense comentaris!
No hi han comentaris, però pots ser el primer en comentar aquest article.